یکشنبه , 17 تیر 1403

بکارگیری تمام ظرفیت شهرستان برای انتخابات 8 تیر

جعفرقادری،  در جلسه شورای اداری شهرستان عجب شیر،با گرامیداشت یاد و خاطره و خدمات شهید جمهور دکتر رئیسی و همراهان عزیز ایشان به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد و اظهار داشت:مردم ما در تشییع پیکر پاک شهید آیت‌الله دکتر رئیسی و همراهانشان مهر تأییدی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زدند و نشان دادند ارزش افرادی که به مردم خدمت می کنند را می دانند و مردم قدرشناسی خود را اثبات کردند.
وی در ادامه به تشریح وظایف دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای انتخابات ۸ تیرماه پرداخت و گفت: زمینه و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان به خوبی مهیا شده است.
وی افزود: دستگاه‌های اداری و خدماتی تمام ظرفیت خود را برای برگزاری انتخابات با شکوه به کار بگیرند و زمینه‌ حضور پرشکوه مردم را فراهم کنند.
فرماندار عجب‌شیر با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی با جنگ روانی و تبلیغاتی به دنبال دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات پیش رو هستند، گفت: مردم باید برای عزت و سربلندی ایران اسلامی در پای صندوق‌های رای حضور گسترده داشته باشند.
رییس دادگستری شهرستان عجب‌شیر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت افزود : شهید رئیس‌جمهور و شهدای خدمت ،جهاد فی سبیل الله را توام با مبارزه با هوای نفس کرده بودند و به درجه شهادت رسیدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جباری با بیان این که هبستگی ملی در کشور وجود دارد افزود :برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، یکی از جلوه های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است.
وی با بیان اینکه ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در دادگستری شهرستان ایجاد شده اظهار داشت:ضروری است که مصوبات جرایم انتخاباتی تببین و اجرایی شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین جباری بر توصیه اجرای قانون در تمام فرآیند های انتخاباتی افزود : عمل به قانون فصل الخطاب است و محوریت همه مسولان اعم از قوه مجریه و قوه قضائیه و قوه مقننه عمل به قانون است و ملاک و عمل تمامی فرایندهای انتخاباتی عمل به قانون است.
وی با تاکید بر عدم استفاده از امکانات رسانه شبکه‌های معاند افزود:در بحث تبلیغات انتخاباتی با توجه به این که بیشتر تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در بستر فضای مجازی اتفاق میفتد انتظار داريم تمامی فعالیت های انتخاباتی در بستر شبکه های داخلی اتفاق بیفتد و استفاده از شبکه های بیگانه جز ممنوعیت ها بوده و پیگرد قانونی دارد.
وی با اشاره به اینگه نامزدهای انتخاباتی نباید به حساسیت و اختلاف قومی و مذهبی دامن بزنن گفت:هر گونه دوقطبی سازی در جامعه و موجب اختلافات در انتخابات می شود که طبق قانون برخورد می شود.
حجت الاسلام والمسلمین جباری با اشاره به جرایم انتخاباتی ادامه داد:بحث تجمعات خیابانی بدون مجوز ممنوع می باشد و بحث استفاده از بیت المال و اموال دولتی برای له یا علیه ممنوع می باشد.
وی گفت :کلیه ادارات و نهادها باید طبق قانون تمامی تجهیزات و امکانات خود را در اختیار ستاد برگزاری انتخابات قرار دهند و هر مسئولی از اینکار تخطی کنند از جرایم انتخاباتی بوده و مستلزم مجازات قانونی است.
دادستان انقلابی و عمومی شهرستان عجب شير نیز در این جلسه با اشاره به جرایم انتخاباتی افزود:مهمترین برنامه اجرایی تمام دستگاهای دولتی با آن مواجه هستند و باید به نحو احسند آن را انجام دهند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری است و روند برگزاری انتخابات سالم برگزار گردد.
زمانی گفت: ترک فعل برخی از مدیران دولتی تضییع اموال دولتی و حقوقی می شوند که این مصداق بارز جرم است و تمامی فعالیت مسوولان ادارات مشخص است و هر رئیس به وظایف قانونی خود اشرافیت دارد و نباید ترک فعل کند و مردم در این خصوص بیشتر مراجعه و شکایت می کنند و در همین راستا مسوولان وظیفه اداری که دارند درخواست می‌شود وظیفه اداری خود را عمل کنند.

همچنین ببینید

اهدای جهازیه به نوعروسان

به همت اداره بهزیستی عجب شیر و بمناسبت دهه امامت و ولایت 4 سری جهازیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *