یکشنبه , 17 تیر 1403

دیدار مردم آذربایجان با رهبر انقلاب در روز ۲۹ بهمن/ ۳۶ نقطه تبریز نور افشانی می شود

به گزارش فرهنگ عجب شیر به نقل از اناج ، حجت الاسلام سعید تقی زاده در جلسه سیاستگذاری و برنامه ریزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان به اهمیت برنامه های دهه فجر اشاره و اظهار کرد: برنامه های ایام الله دهه فجر باید به عظمت برنامه های نیمه شعبان برگزار شود تا این برنامه ها در تاریخ برای نسل های آینده ماندگار شود و ایام الله دهه فجر ظرفیت و فرصتی برای تقویت آرمان ها و باورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه های دهه فجر ۲۳ کمیته با مشارکت دستگاه های اجرایی استان ایجاد شده است، اعلام کرد: باید برنامه های دهه فجر با مشارکت مردمی به صورت باشکوه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از توطئه های دشمن، معرفی نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظامی غیرکارآمد است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی با رشادت های مردم به دنیا ثابت کرده است که در برابر توطئه های دشمنان همواره پابرجاست و نظام کارآمدی است، مردم ایران باید یکبار دیگر با حضوری باشکوه در صحنه راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، کارآمدی نظام را ثابت و دسیسه دشمنان را خنثی کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص برنامه های دهه فجر تاکید کرد و افزود: فضای مجازی و رسانه های می توانند نقش موثری جهت ترغیب مشارکت مردمی در برنامه های دهه فجر ایفا کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ماحصل مجاهدت امام خمینی (ه)، رشادت های مردم ایران و خون دل های رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: محتوای برنامه های دهه فجر باید دارای پیامی از آرمان های انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر دستاورد های انقلاب اسلامی را به طور مقایسه ای بیان کنیم و از بیداری اسلامی غفلت نکنیم، تاکید کرد: در اجرای برنامه های دهه فجر باید از ورود به جناح های سیاسی خودداری کنیم و در سخنرانی ها تلاش بر این باشد که سخنرانان مسائلی را مطرح نکنند که حاشیه ساز باشد.

 دیدار مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن ماه با رهبر

تقی زاده خبر داد: مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن ماه دیداری با رهبر معظم انقلاب خواهند داشت.

برگزاری برنامه های دهه فجر دانش آموزی در ۳۹ منطقه و ناحیه استان

گفتنی است در این جلسه، جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استن به عنوان رییس کمیته دانش آموزی دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی ماحصل الله اکبرهای تمامی آحاد جامعه است و رنگ و سبقه ی انقلاب موضوع فرهنگی است.

وی اعلام کرد: در ۳۹ منطقه و ناحیه آذربایجان شرقی برنامه های دهه فجر دانش آموزی  با دو رویکرد (انتقال مبانی انقلاب اسلامی به نسل جدید و ایجاد ظرفیت های مدیریت و آشنایی نسل جدید با مبانی انقلاب و آموزه های امام خمینی(ه) و رهبر معظم انقلاب) در ایام الله دهه فجر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ هزار دانش آموز در ۸ هزار مدرسه استان  محصل هستند، گفت: بهرتین رسانه انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی جامعه دانش آموزی است.

اجرای گروه سرود دانش آموزی یک هزار نفره در دهه فجر

پاشایی به اهم برنامه های آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: در اولین روز دهه فجر، مراسم گلبانگ انقلاب اسلامی در تمامی مدارس استان برگزار می شود و اجرای گروه سرود یک هزار و ۳۵۷ نفره دانش آموزان در دهه فجر و آیین بزرگداشت روز استحکام خانواده ها و نشست سیاسی دانش آموزان، برگزاری نمایشگاه ها و المپیاد های درون مدرسه ای در سطح کشور برای نخستین بار و برگزاری مسابقات متعدد بین دانش آموزان برای آشنایی با آموزه های انقلاب و برگزاری محفل انس با قرآن در ۳۹ منطقه استان و افتتاح دارالقرآن ها برای اولین بار در کشور از اهم برنامه های کمیته دانش آموزی در ایام الله فجر است.

نجفی، رییس کمیته روستایی و عشایری نیز در این جلسه به اهم برنامه های این کمیته اشاره کرد و گفت: در ایام الله دهه فجر، بیست و دومین دوره مسابقات قرآنی  و مراسم زنده نگه داشتن لحظه ورود امام خمینی (ه) به کشوربرگزار می شود و پروژه های مختلف روستایی و منطقه عشایری از ۱۲ تا ۲۵ بهمن ماه سال جاری افتتاح می شود.

وی افزود: همچنین در این ایام، جشن های غذاهای سنتی در یکی از شهرستان های استان و مسابقات ورزشی نیز برای عشایر برگزار می شود و نمایشگاه عکسی در شهرستان های بناب و بستان آباد برای مقایسه ایام بعد و قبل انقلاب اسلامی دایر می شود.

نورافشانی در ۳۶ نقطه از شهر تبریز در ایام الله دهه فجر

آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به عنوان رییس کمیته فضاسازی شهری در این جلسه گفت: در ایام الله دهه فجر، شاهد افتتاح چندین پروژه این سازمان خواهیم بود و در ۳۶ نقطه از شهر تبریز در شب پیروزی انقلاب اسلامی نور افشانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی برای مقابله با جنگ نرم و ابزارهای دشمن چون پدیده شوم ماهوراه است، اظهار کرد: اکنون دشمن با ابزارهایی چون ماهواره که نقش خمپاره را بازی می کند وارد جنگ با ملت ما می شود و باید برای مقابله با این دسیسه دشمن اهتمامی جدی بورزیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی بود، با این وجود از امروزه جامعه ما از مقوله فرهنگ غافل مانده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام الله دهه فجر، کمیته فضاسازی شهری، ۱۰ هزار پرچم در بین مردم توزیع خواهد کرد و کلیپی با موضوع انقلاب اسلامی در رزو راهپیمایی از طریق بلوتوث به مردم ارسال می شود و ۳۶ بوم نقاشی برای هنرنمایی ۳۶ هنرمند با موضوع انقلاب در شهر مستقر می شود.

لازم به  ذکر است که طبق گزارش کمیته حوزه هنری تبلیغات اسلامی، در ایام الله دهه فجر از سه کتاب حوزه فرهنگی و انقلاب اسلامی رونمایی می شود.

همچنین ببینید

مجید قنبرزاده، مدیر برتر سازمان منطقه آزاد ارس شد

مجید قنبرزاده، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل با کسب بیشترین امتیاز به‌عنوان مدیر برتر سازمان در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *