سه شنبه , 19 تیر 1403

مک کین مدعی شد: توافق با ایران یک فاجعه است

به گزارش فرهنگ عجب شیر به نقل از پایگاه اینترنتی هاگ هیوئیت؛ “جان مک کین،” سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا، در مورد برجام مدعی شد: اول از همه این توافق یک فاجعه است. به نظرم این توافق بدترین توافق دوران زندگی من است. این توافق یادآور توافق مونیخ است. فکر نکنم که ما بتوانیم این توافق را باطل کنیم به جز اینکه رئیس جمهور بعدی آمریکا این کار را انجام دهد. منظورم لیندسی گراهام و دیگران است. گراهام به طور ویژه گفت اگر رئیس جمهور شود در نخستین روز ریاست جمهوری خود این توافق را باطل اعلام خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان بی‌اساس خود افزود: این نخستین بار در تاریخ مدرن است که شاهد تصویب یک توافق یا معاهده بر اساس اصول حزبی هستیم. این توافق یک توافق ننگین است. من متاسفم.
“مک کین” در پاسخ به این سوال که نظرش درباره تمدید زمان بررسی توافق اتمی ایران چیست، گفت: این موضوع تبعات خطرناکی به همراه دارد؛ اما به صراحت بگویم من از این موضوع حمایت می‌کنم. با توجه به تبعات جدی این توافق به نظرم شایسته است که ما تمامی گزینه‌های ممکن را تا آنجایی که می‌توانیم، بررسی کنیم.
وی افزود: من می‌خواهم که قوانین سنا را تغییر دهم، زیرا همیشه ما در اکثریت نخواهیم بود. من مخالف سخنان هری رید هستم. آنها به من اتهاماتی از قبیل ریاکار بودن را وارد کرده اند؛ اما من در رسیدن به اهدافم مصمم هستم. این توافق یک توافق واقعا بد است و رای به آن تبعات زیادی را به همراه خواهد داشت زیرا این تبعات سالهای سال برای ما باقی خواهد ماند.
این سناتور آمریکایی درباره موضوع بحران مهاجران گفت:آمریکا همیشه از آوارگان استقبال کرده است؛ اما ما باید دراین باره به دقت رفتار کنیم، زیرا ممکن است داعش در میان آنها نفوذ کند و تلاش کند که به آمریکا وارد شود. من مخالف پذیرش آوارگان نیستم؛ اما شمار آنها نباید زیاد باشد. مهمتر از همه ما باید علت اصلی به وجود آمدن موج گسترده آوارگان را از بین ببریم و علت آن سیاست‌های شکست خورده رئیس جمهور آمریکا است، زیرا او هیچ راهبردی برای شکست دشمنی که سبب ایجاد این فجایع شده است، ندارد. اجازه بدهید که علت را پیدا کنیم و به تعقیب داعش بپردازیم و بغدادی و نیروهای تحت امر وی را بکشیم و آنگاه به طور جدی به نیازهای آنهایی که خواهان پناهندگی در آمریکا هستند رسیدگی کنیم.
مک کین افزود: اگر شما این موضوع را تشخیص نداده باشید که سوریه به جهنمی بر روی زمین بدل شده است آنگاه این موضوع به امنیت ملی آمریکا ضربه وارد می‌کند. این موضوع هم پیمانان ما را در منطقه تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این موضوع شاه اردن، لبنان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و سبب ایجاد یازدهم سپتامبر بعدی می‌شود. یازدهم سپتامبر بعدی از سوریه بروز خواهد کرد و اگر شما برنامه‌ای برای از بین بردن آن نداشته باشید پس چگونه می‌خواهید داعش را نابود کنید. من نمی‌خواهم که جمهوری‌خواهان همانند باراک اوباما باشند و سخنانی را بگویند که بی‌معنی هستند. من اگر رئیس جمهور آمریکا هستم باید به معنای واقعی کلمه داعش را نابود کنم. داعش را باید در میدان جنگ نابود کرد. بدون حضور نیروهای زمینی نمی توان داعش را در جهنم عراق و سوریه نابود کرد. دیگر کسی در سوریه برای نبرد با داعش باقی نمانده است. شما برای این کار به یک ارتش منطقه‌ای نیازمندید که منافعی را دنبال کند. داعش تهدیدی برای منطقه است. بشار اسد تهدیدی برای تمامی اعراب است.
این سناتور درباره حضور نظامی روسیه در سوریه گفت: زمانی که شما شاهد راهبردی شکست خورده هستید، این موضوع اجتناب ناپذیر است. واکنش آمریکا چیست؟ جان کری با لاوروف تماس می گیرد و شکایت می کند. ما به ببری کاغذی بدل شده ایم. آیا به خاطر می آورید زمانی که اوباما چندی قبل در آلاسکا بود پنج کشتی چینی به دوازده مایلی منطقه نفوذ کردند؟ آیا فکر می کنید که این واقعه تصادفی بوده است؟ من به شما می گویم که آنها این موضوع را درک کرده اند که آمریکا ضعیف شده است و تمایلی به درگیری با آنها نداشته است.
انتهای پیام/

همچنین ببینید

مجید قنبرزاده، مدیر برتر سازمان منطقه آزاد ارس شد

مجید قنبرزاده، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل با کسب بیشترین امتیاز به‌عنوان مدیر برتر سازمان در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *