سه شنبه , 19 تیر 1403

رئیس جمهور آمریکا شوم؛ توافق هسته ای را نابود می کنم

به گزارش فرهنگ عجب شیر به نقل از خبرنگاران؛اسکات واکر که در جمع هوادارانش سخن می گفت، با اشاره به توافق اخیر جامع هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ اظهار داشت: من این توافق را نابود می کنم؛ تحریم های فلج کننده را علیه ایران اعمال خواهم کرد و متحدان مان را قانع می کنم تا دست به اقدام مشابهی بزنند.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، جین و آلمان روز سه شنبه در وین اتریش توافقی تاریخی را برای برداشتن ۶ قطعنامه تحریمی علیه تهران امضا کردند. با این حال جمهوریخواهان، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع منطقه مخالف این توافق جامع هستند که به بحرانی غیرضروری بعد از سال ها پایان داد.

طبق این گزارش زمانی که از اسکات واکر سوال شد چگونه می خواهد کشورهای دیگر را متقاعد کند تا بار دیگر رژیم تحریم های گذشته را علیه ایران با وجود توافق جامع اعمال کنند، وی اظهار داشت: اگر بار دیگر آمریکا رهبری را در دست بگیرد، من معتقد هستم که می توانیم متحدان مان را متقاعد کنیم دست به اقدامی مشابه در تحریم ایران بزنند. با این حال واکر سخنی از اینکه چگونه می خواهد روسیه و چین را در این مسیر با خود همراه کند، به میان نیاورده است.

واکر که یکی از جمهوریخواهان تندرو محسوب می شود شعار «مبارز و برنده» را برای ستاد انتخاباتی اش انتخاب کرده است. وی ادعا کرده که قصد دارد با اجرای اصلاحاتی اقتصادی در کشور، قدرت متمرکز در واشنگتن را به دیگر ایالت های آمریکا و به دست کارگران و مالیات دهندگان منتقل کند.

همچنین ببینید

مجید قنبرزاده، مدیر برتر سازمان منطقه آزاد ارس شد

مجید قنبرزاده، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل با کسب بیشترین امتیاز به‌عنوان مدیر برتر سازمان در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *